יום רביעי, 22 באוגוסט 2012

ארגון להב"ה - יותר מיזוגני או יותר גזעני?

למי שמנותק מהחדשות, ארגון להב"ה שם לעצמו למטרה להפסיק את הבעיה האיומה של נערות יהודיות שנחטפות על ידי ערבים, או משהו. הם שלחו מסר מרגיע לנערים ערבים: אל תתחילו עם הבנות שלנו, ולא יעשו בכם לינץ' במרכז העיר. 

את הגזענות לא צריך להסביר. למעשה, הם די מחוכמים: אי אפשר להזכיר את ההשראה האמיתית של הכרוז הזה, כי אז נפסיד בדיון אוטומטית. כמובן, לא קשה להסביר את הגזענות גם בלי להזכיר את נירנברג: שופטים פה מישהו רק על סמך השיוך התרבותי שלו, ובלי שהוא באמת עשה משהו - מספיק שנער ערבי יהיה במדרחוב בירושלים, והוא בסכנה לתקיפה אלימה. הגזענות זועקת.

גם המיזוגניה זועקת, בעיני. המחשבה שנשים הן יצורים שבריריים שזקוקים להגנת הגברים הגדולים והאלימים היא מיזוגניה בהתגלמותה. הרי לא מדובר פה על הגנה מפני תקיפה או הטרדה, אלא רק על הגנה מפני שיקול דעת קלוקל של הנשים, שלא יצליחו לסרב, כי הרי כולנו סתומות, ואז, בניגוד לרצונן (כלומר, בניגוד לרצון של ארגון להב"ה. ידוע שלנשים אין רצונות עצמאיים), יצאו עם בחור ערבי. אבוי.

מרוב שזה עצבן אותי, שלחתי מייל לארגון להב"ה (ומי שמכיר אותי יודעת שכשאני עצבנית אני מאיימת במשלוח מכתבים, אבל בשביל באמת לשלוח אני צריכה להיות סופר-עצבנית), בזה הלשון:

שלום,

ראיתי את הכרזה שלכם שמסתובבת בפייסבוק, ורציתי לשאול שאלה:
אני בחורה בת 26, עצמאית, חכמה, רווקה. אם אני, מרצוני החופשי ומבחירה מחליטה לצאת עם בחור, מה זה מעניינו של ארגון להב"ה?
למה אתם סבורים שנשים (ובכללן, אני) זקוקות להגנה שלכם? הנער הערבי שלכאורה התחיל עם נערה בירושלים - כשהיא דחתה אותו, האם הוא הפעיל כלפיה אלימות? האם הטריד אותה? האם היא לא יכלה לדחות את חיזוריו, במידה והיא לא מעוניינת בהם?
אם כן, אז תעזבו אתכם מכרזות וגם מאלימות - גשו למשטרה. יש חוקים נגד אלימות, אונס, והטרדה. אולי לא ידעתם כי פרופיל הנערים שמכה למוות הוא בדרך כלל זה שמטריד נשים, אבל זה אסור על פי חוק.
ואם לא, תנו קרדיט לנשים שיצליחו לסרב בנימוס לנסיונות חיזור של נער, ערבי או יהודי, אם הן לא מעוניינות בו. נשים הן לא רחם להשכרה, הן לא כלי נשק במלחמתכם הדמוגרפית, וזכותן לצאת עם מי שהן רוצות.

אשמח לתשובה עניינית,
מיכל

אם וכאשר תתקבל תשובה (ההימור שלי: לעולם לא), אפרסם אותה כאן.

חשוב לי לציין שלא התייחסתי במכתבי לגזענות משום שאין מה להגיד. מדובר בארגון גזעני אלים, ואין שם מקום לדיון. אני בטוחה שהם כלל לא חשבו על המיזוגניה כשפרסמו את הכרזה הזו, ולכן מעניין אותי מה עמדתם.

(הערת מערכת: מרוב עצבים, היתה לי שגיאת כתיב מביכה במכתב. נקווה שלהב"ה לא יתפסו לקטנות).

אין תגובות: